sayang seorang ibu

ibu: sayang belajo pandai2 ye nak.. igt kite org susah..sape nk bantu kite lau bukan diri kite sendiri


anak: baik ibu, anak mu berjanji..akan belajar bersungguh-sungguh


10tahun kemudian:


si anak sudah berjaya memegang jawatan tinggi dalam dunia perbankkan.. tp sebalik nya berlaku kepada hubungan si ibu dan anak.. si anak tidak pulang ke rumah sekian lama setelah die berjaya.. die lupa jasa dan pengorbanan ibunya.. setiap kali panggilan telefon dari kampung banyak saja alasan diberi untuk tidak pulang ke kampung


tapi!!!
 si ibu..
:
:
:
ibu: ya Allah lindungi lah anak aq walaupun di mana saja die berada... die permata hatiku.. die penawar duka ku.. Ya Allah jadi kn die insan yang berjaya.. sesungguhnya aq amat merindui die.. aq amat mencintainya.. Ya Allah buat lah die gembira selalu.. lupe kn die terhadap penderitaan aq.. 


si ibu tidak pernah mendoakan sedikit bala pun kepada anaknya.. si ibu sakit tetapi die tabah meharungi sisa hidupnya tanpa anak kesayangan di sisi.. setiap kali merindui anaknya die hanya menatap gambar yang hampir hilang warnanya.. kecian kan si ibu... sehinggalah satu hari ibunya meninggal dunia tetapi si anak tidak dapat menghadap semasa ibunya menghembuskan nafas terakhir..Kematian si ibu di ketahui pun melalui jiran2 kg yg dapat menghubunginya.. anaknya menangis.. tapi apa gunanya.. si ibu dah pergi selamanya.. tiada yang dapt mengganti.. tiada siapa yang mendoakan kebaikan untuk dirinya setiap hari


kepulangan si anak ke teratak bondanya hanya sia-sia.. tiada lagi kedengaran suara ibu yang memanggil2 ungkapan sayang.. tiada lagi makanan kegemaran yang disediakan.. si anak terus menangis.. si anak teresak2 di katil si ibu.. die ternampak sepucuk surat.. si anak lantas membacanya


sayang,


mungkin semasa syg bace surat ini ibu sudh tiada di hadapan mu.. tapi syg ibu tetap akan ada di hati mu.. syg ibu doakn kamu yang terbaik.. ibu nk tengok kmu senyum.. ibu x pernah marah apa yang kmu lakukan dekat ibu.. ibu cuma doakan yang baik-baik saja.. tiap kali ibu rindu kamu ibu tgk gmbar kamu sedang yang ada dalam dakapan ibu.. masih kah kamu igt lagi sayang.. tiap kali kamu nangis ibu akan mengelapkan air mata mu itu, ibu akan peluk kamu agar kamu tetap tenang. sayang masih ada lagikah memori indah sayang bersama ibu.. ibu sayang kamu sayang.. sayang kerja lah baik-baik.. ibu akan tetap melihat kamu tapi mugkin berbeda iaitu hanya dr jauh saja.. syang jaga diri baik-baik.. ibu cinta kamu


yang terus merindu.
ibu mu




si anak terus nangis-nangis.. tapi tiada gunanya kan...


kalian semua.. hargailah jasa ibu kalian selagi dia masih ada.. tanpa dia siapa lah kalian...


p/s: jangan menyesal kemudian hari

9 comments

platipus | October 31, 2010 at 1:48 PM

aku benci betol orang tak sayang mak ni

nabihafadzli | October 31, 2010 at 7:35 PM

tipus aq pun.. aq nges2 dh indu mak aq

Jelly Beku | November 1, 2010 at 6:45 AM

sedy nyer...

pN.rOs | November 1, 2010 at 11:46 AM

betui2 hargailh mereka tak kira tinggi mn pon kita

nabihafadzli | November 1, 2010 at 1:22 PM

jelly: agk sedih... ruby reka cite ni pun ruby sendiri nges

nabihafadzli | November 1, 2010 at 1:23 PM

pn ros: yup hargai dan sygi

Al - Mu'allim | November 1, 2010 at 4:37 PM

Salam

Seorang ibu mampu menjaga 10 orang anaknya,
10 orang anak belum tentu mampu menjaga seorang ibu

nabihafadzli | November 1, 2010 at 5:26 PM

al mu'alim: btul sy sokong ngan kata2 awak

♥-- emieysandra --♥ | November 1, 2010 at 6:33 PM

sedihnyer,smoga kita takkan jadi anak yang macam tu..
~_^

Attention!


How to order?
  • Please fill in the order form which is situated at the above of this page

  • Do wait for our respond upon confirmation for your order availability, insyaAllah we will reply to you within 24 hours and provide you the details on the bank account no. After you receive our confirmation mail, you may proceed to do the payment.


  • Payment need to be done within 24 hours after reservation. After you have make your payment, please reply back to us for the payment details as per below:


  • -Bank, Date, Time, Amount

    -Attachment of slip or receipt (please take a picture or scan)

    **If you're using online banking such as Maybank2u or others, please put fadzlinabiha90@gmail.com on the recipient's mail.

  • Postage will only be done on:

    Every Monday - Friday

    Please inform us once you've receive your parcel. If you do not receive your parcel more than 2-3 days, kindly let us know and we will provide you the tracking number.

    **Note: Please kindly ensure you provide to us the correct address, we will not take any responsibility if your parcel does not arrive to you due to the wrong address given.

  • Terms and Conditions

  • First come, first serve.


  • For those who have make reservation and want to cancel the order, please inform us earlier. We only deal with serious buyer. Reservation is allow only for 24 hours, we will immediately terminate your order after 24 hours if we do not receive any feedback from you.


  • Goods sold are not returnable or exchangeable except for torn/rip-off items. We will only accept within 3 days from the day you receive the items, with conditions items are still new and never being worn.


  • Free gift will be given for those who spend RM150 and above.


  • Luvly :)

    ruby bieha

Order form

Select One
Name:
Email Address:
H/p Number
Adress
Item code
Quantity
Payment Methods
State/Region
Payment will be made
I agree with all the terms and condition Yes No
Click here to create your own form.
m
e
s
s
a
g
e